wat voor type belichting(kunstlicht) heb ik nodig om planten te laten groeien?

Ik ben thuis aan het telen en wil graag als ik gezaaid heb extra bijlichten(kleinschalig)het liefst zou ik gewoon als antwoord krijgen loop maar naar de lampen winkel en vraag om dit type bolletje natuurlijk want zo eenvoudig wil ik het houden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3K

Antwoorden (3)

Zo eenvoudig is het nu ook weer niet, maar met een kleine moeite is er wel aan zo,n lamp te komen hoor.
Er zijn natuurlijk weet ik hoeveel lampen te koop om je planten beter te kunnen laten groeien.
Zelf heb ik een lamp voor dat doel,eenvoudig en ook nog te betalen..
Ik heb hem op internet gekocht,het is de philips maribo 600 vsa+600 ik betaalde hier voor ongeveer 50 euro.
Je kan nog wel goedkoper maar deze lamp geeft een goed resultaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je op internet groeilampen aan tikt,is er zo een keuze te maken.
burgos
11 jaar geleden
Alle lampen hebben een kleurtemperatuur en die is uitgedrukt in graden Kelvin °K.
Bv daglichtlamper zitten op 3000°K terwijl kweeklampen in de blauwe (cool) zone zitten van het spectrum rond de 6500°K.
Tegenwoordig bestaan er al LED lampen in dit spectrum wat een heuse besparing kan opleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HPS lampen zijn het beste om planten mee te kweken, HPS staat voor High Pressure Sodium. Het nadeel van deze lampen is dat ze veel stroom/energie kosten daarom zou ik persoonlijk een TL lamp aanraden, deze doen het natuurlijk ook prima. Als je niet voor een HPS lamp gaat moet je vooral kijken naar het aantal Lumen dat de lamp produceert en niet het aantal watt. (Lumen staat voor licht en licht maakt fotosynthese (groei) mogelijk voor de plant)